saying goodbye and first days in South Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud jacobs - WaarBenJij.nu saying goodbye and first days in South Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud jacobs - WaarBenJij.nu

saying goodbye and first days in South Afrika

Blijf op de hoogte en volg Maud

10 September 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

poeh waar moet ik beginnen.. first things first.. het afscheid.

De laatste twee weken voor ik ging, verliepen niet helemaal volgens plan.
Eerst overleed Hans en daarna ook nog ome jan, hierdoor moest ik dubbel afscheid nemen. Ook heb ik afscheid genomen van oma. Ik vroeg haar of ze op me zou wachten tot ik terug was, en ze knikte, gelukkig!
Vrijdag had ik een verrassingsbbq met de familie. Ik wist van niks en ineens stond iedereen op de stoep en er waren héél veel inkopen gedaan. Nog wat lieve kaartjes en cadeautjes gekregen en er een super gezellige avond van gemaakt.
Zaterdag heb ik de laatste dingetjes gekocht en ben ik begonnen met inpakken. Dat was een hele opgaven, ik wist niet waar ik moest beginnen.. hoeveel kleding moet ik mee? welke schoenen? neem ik douchespullen mee of haal ik die daar? tot het laatste uur heb ik nog spullen in m'n koffer gedaan en er weer uitgehaald. Zaterdag nog een gezellig drankje gedaan met de vriendinnetjes en mijn laatste nachtje in m'n vertrouwde bedje.
Zondag zijn we om half 3 vertrokken naar Dusseldorf. Hiervoor nog even afscheid genomen van Larsje en de meiden van het korfballen kwamen nog even 'hajje' zeggen. Tijdens het inchecken kwamen tanti en ome Jaques mij als verrassing mee uitzwaaien, super lief. Toen was de tijd van afscheid nemen echt aangekomen. een knoevel aan pap en mam en een dikke kus aan Nick en daar gingen we dan.

Tijdens onze vliegreis moesten we een keer overstappen in Istanbul, wat een hectisch vliegveld, zeg. En dat om 12 uur 's nachts! Na de tussenstop lekker 'The fault in our stars' gekeken en geprobeerd te slapen. Dat viel niet mee met de beenruimte die we hadden.
Eenmaal aangekomen stonden Karin, Liselle en Paddy, de mensen van twk (theewaterkloof project), op ons te wachten. Tijdens de rit naar onze huis zagen we al dat de scheiding tussen arm en rijk erg klein was. Naast de weg lag een sloppenwijk en nog geen 50 m verderop een dikke villa. Hoe groot kan het contrast zijn. Verder viel de mooie natuur op. Heel veel bergen, met rotspartijen en toch ook veel groen, erg mooi. Na de eerste boodschappen, kwamen we bij ons huisje aan.
Het is een lekker ruim huis. Ik heb een eigen slaapkamer, met een heerlijk tweepersoons boxspring bed! We hebben een fijne douche, een keuken, met tostiijzer en een grote woonkamer. Het enige nadeel is dat er geen verwarming is en het nu nog wel koud is. Dus hebben we steeds een lekker dikke trui aan. Hier kan ik de komende maanden wel leven denk ik zo.
Na een lekker avondmaal met de mensen uit Genadendal, gingen we vroeg ons nest in, want de reis was toch wel erg vermoeiend geweest.

De eerste dag gingen we terug naar Kaapstad voor een korte introductie en om onze auto's op te halen. We hebben een mooi Toyotaatje gehuurd, die bij de eerste stop meteen gebreken vertoonde. De tankklep ging niet open. Wij terug naar de garage en na een kwartier konden we weer verder. Wat een rit! Links rijden, pook aan de andere kant en vooral het knipperlicht dat aan de andere kant zat, zorgde voor wat verwarring. Al met al ging het rijden best aardig, alleen in het donker is er weinig verlichting op de wegen en zie je dus erg weinig.

Vandaag hebben we van Liselle, mijn mamma in Genadendal, een rondleiding gekregen door Genadendal en het ernaast gelegen Greyton. Genadendal is een oud dorp met veel historie, maar waar niet veel faciliteiten zijn. Er ligt een basis school(de oudste van het land), een middelbare school, een kerk, een museum en dat is het wel een beetje. Het lijkt wel een beetje op Meterik. In Greyton is een kleine supermarkt, sprotschool, wandel en fietsroutes door de bergen en er zijn wat lekkere eettentjes. Die gaan we zeker nog eens uitproberen. Vanmiddag gaan we het museum bezoeken om wat te weten te komen over de historie en het Genadendal van nu.
Morgen gaan we naar onze projecten, spannend, en vrijdag gaan we een weekendje naar Kaapstad, nice nice!
Oh wat heb ik zin in de komende maanden!

xoxo

  • 10 September 2014 - 13:58

    Suzanne:

    Hee Maud,

    Het waren heftige weekjes voordat je aan je avontuur kon beginnen
    Daarom is het goed te horen dat je het tot nu toe goed naar je zin hebt.
    Geniet van al het moois dat je mee gaat maken!

    Dikke kus vanuit New York,
    Suus

  • 10 September 2014 - 14:40

    Tanja:

    Heel veel plezier in zuid afrika.

  • 10 September 2014 - 17:27

    Lissa:

    Lieve Maud!

    Leuk geschreven! Sounds good!
    Heel veel plezier, GENIET!

    X

  • 10 September 2014 - 18:21

    Annelies Zanders:

    Hallo Maud wij wensen jou veel plezier in Afrika

  • 10 September 2014 - 18:56

    Daniëlle:

    Maud, nogmaals heel veel plezier!
    Geniet geniet geniet!
    X Daniëlle

  • 11 September 2014 - 00:02

    Anita Jacobs:

    Ha meid, Gelukkig, de eerste indruk klinkt goed. stelt mij weer een beetje meer gerust. Blief geniete, en neet te gek in Kaapstad. Liefs mams xxx

  • 12 September 2014 - 00:27

    Tanti:

    Ha Maud,
    Lieverd ik heb het gevonden en vind dat je leuk schrijft.
    Blijf je dan ook volgen.
    Geniet en maak plezier! Liefs, tanti

  • 13 September 2014 - 21:20

    Annie Wolters:

    Hoi Maud,
    Maak er iets moois van meid.
    Heel veel plezier!
    Groet uit Blitterswijck.

  • 16 September 2014 - 18:53

    Anita Kleuskens:

    Hoi Maud
    Wat leuk om jouw verslag te lezen.
    Je hebt al veel indrukken opgedaan, het zal een hele ervaring zijn.
    Nog heel veel plezier, maar dat gaat wel lukken.
    Groetjes Anita en Fam.

  • 16 September 2014 - 22:39

    Ans Van Rens :

    Hallo Maud
    Nu pas je verslag gelezen. Leuk om te lezen en door de foto's krijg je een beetje een idee hoe het er ginds een beetje uit ziet.Mooi huis. We blijven je volgen. Veel plezier en geniet ervan. Groetjes van Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Suid Afrika

Minor in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

04 December 2014

Time flies!

04 November 2014

Krekker dan Krek en liever dan lief!

20 Oktober 2014

Heaven and Hell

02 Oktober 2014

Dream, Settle down, Learn and Do!

18 September 2014

eerste week en eerste stagedagen
Maud

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 6765

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 29 December 2014

Suid Afrika

Landen bezocht: