aftellen!! - Reisverslag uit Meterik, Nederland van Maud jacobs - WaarBenJij.nu aftellen!! - Reisverslag uit Meterik, Nederland van Maud jacobs - WaarBenJij.nu

aftellen!!

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

07 Augustus 2014 | Nederland, Meterik

Vandaag nog precies één maand te gaan en dan is het al zover. Ik ga naar Zuid-Afrika!
Een droom die uit komt.
7 september zal ik vertrekken naar Genadendal in de buurt van Kaapstad, de plaats waar ik 3,5 maand zal verblijven. Gelukkig ga ik niet alleen. Samen met Eefke en Maud ga ik het avontuur tegemoet. Deze twee meiden heb ik leren kennen tijdens de voorbereidingen van de minor. Samen gaan we er vast een geweldige tijd van maken. In Genadendal zal ik meehelpen aan het Theewaterkloof-project. binnen dit project zijn verschillende kleine projecten die door veel studenten samen met de locals opgepakt worden. wat ik precies ga doen is nog niet helemaal duidelijk. waarschijnlijk wordt het een soort schoolmaatschappelijk werk op een basisschool. Ik ben erg benieuwd.
Nu ben ik veel bezig met alle voorbereidingen. Visum, check. cursus Afrikaans, check. creditcard, check. zorgverzekering, check. Vactinaties, nog een. Malariapillen, moet nog. reisverzekering, mam. zo heb ik een lange lange lijst met alle dingen die gedaan moeten worden voor de reis kan beginnen.
Behalve de lijst die ik afwerk zal ik natuurlijk ook afscheid moeten nemen van mijn geliefden, iets waar ik toch wel erg tegenop zie. ik ga Nick, mijn ouders, vrienden en familie natuurlijk héél erg missen. Dat wordt nog wat op het vliegveld, oh ja, Tissues, check.
Maar voor het gemis van deze lieve mensen, komen zo veel mooie en waardevolle momenten in de plaats. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten!
Gelukkig komen pap, mam en Lars gezellig op bezoek in Zuid-Afrika en ga ik ze alle hotspots van Kaapstad en omstreken laten zien.
Vanaf vandaag zal ik de dagen op de kalender afstrepen tot ik mag gaan. Oh, wat heb ik er zin in!
Tot op mijn volgende blog!!
xoxo

• 24 Augustus 2014 - 13:04

Suzanne:

Maudjûh,

Ooh Maud wat ben ik trots dat je deze reis gaat maken.
    Je gaat zóóóóveel mooie herinneringen maken, iets waar je later met plezier naar terugkijkt.
    Gelukkig kan ik al je avonturen van de andere kant van de evenaar volgen via deze blog.
    Tot vriedaag beej de lunch ;-)

Dikke kus,

Hoe is het daar?
    Is het warm?
    Al leeuwen gezien?
    Blijf je braaf?

Je mist vast ons broodjes smeren,dat werkelijk
    niemand beter kan dan wij!!!!

Have fun girl!!!!

Groetjes uit Blitterswijck.

• 10 September 2014 - 13:34

Maud Jacobs:

Haa Tante Annie!

Ik ben nu lekker in mijn huisje in Genadendal, helemaal gesetteld.
    Morgen wordt duidelijk wat we precies gaan doen hier.
    Het is vandaag 16 graden en erg bewolkt, dus nog ff wachten op het echt mooie weer!
    de leeuwen lopen bij ons in de tuin, haha nee grapje, die moeten we nog een keer opzoeken, dan nemen we een groot stuk vlees mee:P

Haha het broodjes smeren, ja dat waren nog eens tijden, maar hopelijk hoef ik daar voorlopig niet voor terug te komen!

dikke knoevel aan iederien doar! x

• 11 September 2014 - 12:01

Hennie + De Rest Van De Familie Vaan De Roothweg:

Maud, weej wense ow doa enne supervette tied toe en goat dr lekker va genieten!!!
    We huure verder alle in en outs waal vaan ow mam, haha.
    Groetjes vaan oos allemoal!