Heaven and Hell - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud jacobs - WaarBenJij.nu Heaven and Hell - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud jacobs - WaarBenJij.nu

Heaven and Hell

Blijf op de hoogte en volg Maud

20 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Weer een berichtje uit Genaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven, maar in de tussentijd hebben we heel wat meegemaakt.

Als eerst zijn we met z'n drietjes op vakantie geweest. We hebben een weekje geroadtript. Van te voren hadden we de weg goed uitgestippeld. We gingen niet via de hoofdweg, want dat was zo ver om. Maar onze sluiproute bleek ook een echte sluiproute te zijn. Een kilometers lange zandweg met allemaal kuilen en gaten erin, moest overwonnen worden door onze Toyota Tazz. Gelukkig heeft hij het gehaald en hebben we de weg naar Mosselbaai overleefd. Hier sliepen we 2 nachten in een leuk huisje. Nadat we ons gesetteld hadden, kon ons eerste avontuur beginnen. We gingen olifant rijden. Wat een ervaring! Ik zat met mijn modieuze cap, achterop bij een man, die de olifant 'bestuurde'. De olifant luisterde voortreffelijk. Als de man zei dat de olifant door moest lopen, liep hij harder en als de man zei dat hij moest stoppen, stopte hij. Langs mijn olifant, liep een baby olifant, zo schattig. Al waggelend hebben we een mooi rondje van een half uurtje gemaakt.
Verder hebben we in Mosselbaai vooral gerelaxed, lekker gedronken en lekker gegeten. Dat hoort er natuurlijk ook bij.
De stranden in Mosselbaai zijn echt pareltjes, zo mooi. Ook was de zee lekker ruw en hebben we er zelfs nog een paar zeehondjes gespot, die af en toe boven het water doken.
Na onze eerste dagen zijn we naar Port Elizabeth gegaan. Hier zaten we in een leuk hostel, waar we een paar leuke mensen hebben ontmoet. Gezellig samen poulen of tafelvoetballen, een drankje doen en verhalen uitwisselen. In Port Elizabeth hadden we onze eerste echte hete dag. 30 graden, dus tijd om te gaan bakken op het strand. Wederom een mooie blauwe zee en de golven waren lekker hoog, waardoor we lekkere surfdudes hadden als uitzicht. Hierdoor ben ik misschien iets te lang blijven liggen en had ik me niet goed genoeg ingesmeerd. Ik was zo rood als een tomaat. Alles deed pijn: kleren aan, kleren uit, naar de wc, zitten, lopen het maakte niks uit. Gelukkig had ik de volgende dag goede afleiding, want we gingen naar het Addo Elephant park. Dit is het op twee na grootste wildpark van Zuid-Afrika. In de eerste tien minuten zagen we meteen waarom het park deze naam had. Er stonden drie olifanten midden op de weg. Naast de olifanten hebben we zebra's, antilopes, buffels, koedoe's, wilde zwijnen, een linx en allerlei mooie vogels gezien. Helaas hebben we geen leeuwen gespot, want die hadden zich verstopt. Hopelijk zie ik ze als ik een bezoekje kom brengen met mijn ouders.
De laatste dagen hebben we doorgebracht in Knysna. Hier spreekt iedereen het uit als nice-na en nice was het zeker. Samen met een local zijn we op pad gegaan met een busje en we hebben al lopend en kayakend alle mooie plekjes van Knysna gezien. Ook zijn we naar een township geweest. Hier hebben we met wat kinderen gepraat. Een van de kinderen had zijn hele knie open liggen, maar tussen het bloed zag je allemaal zand en troep zitten. Dit vond ik erg typerend voor een sloppenwijk. Ook hebben we gegeten in de sloppenwijk en daarna zijn we naar een rastacomunity geweest. Met zijn ogen rood van het blowen en zijn dradlock tot aan zijn knieèn, vertelde onze gids over hun regels en geloof. Ze eten bijvoorbeeld geen vlees en drinken geen alcohol. Wel roken ze wiet, maar zij geloven dat dit een kruid is dat goed is voor je hersenen.
Op de laatste dag van de vakantie zijn we met het hele hostel naar een Bierfest geweest en hebben we de vakantie goed afgesloten. Het was een heerlijke week en de hemel op aarde!

Na de vakantie kwam ik in een hel terecht. Na een nachtje slecht geslapen en wat ziek te zijn geweest, ben ik toch naar school gegaan. Maar na anderhalf uur gingen mijn lichten uit en viel ik flauw. Toen mijn lichten weer aangingen zaten er gelukkig allemaal lieve mensen om mij heen die mij hielpen. De juffrouw is siek, zei een kind en daar had hij helemaal gelijk in. Na een paar onderzoeken bij de huisarts, bleek ik wat uitgedroogd te zijn en had ik een lage bloeddruk. Een dag bedrust en daarna rustig aan beginnen was het advies. Maar toen ik woensdag weer wilde beginnen, had ik last van mijn blaas. Na wederom een bezoekje aan de huisarts bleek ik een urineweginfectie te hebben en kreeg ik antibiotica. De week waarin ik veel dingen wilde doen, veranderde in een week ziek op bed. Toen miste ik thuis toch wel, maar gelukkig waren veel mensen die constant vroegen hoe het met me ging en erg betrokken waren. In het weekend ging het al heel wat beter. We zijn een weekendje in Genadendal gebleven en hebben lekker gechilled.
Vandaag ben ik weer vollebak begonnen met stage en de laatste voorbereidingen voor het Afterschoolprogramma zijn afgerond. Morgen is namelijk de eerste dag. Er komen zo´n zestig kinderen, hier zijn we heel blij mee. Ook komen er ouders en leraren helpen, zodat we het niet allemaal alleen hoeven doen.
De rest van de week dus hard werken en dan hebben we weer een leuk weekend verdiend. Ditmaal een weekend in Oudtshoorn. Ik heb er weer zin in!
Liefs,
xoxo

  • 21 Oktober 2014 - 23:35

    Lissa:

    Wauw Maud, wat een ervaringen! Erg leuk om te lezen hoe het met je gaat!
    Gelukkig ben je weer opgeknapt! GENIET! X Lissa

  • 25 Oktober 2014 - 00:54

    Tanti:

    Lieve Maud,

    Heej meid gaat het weer een beetje.
    Goed voor jezelf zorgen wah liefie. Goh we maken ons zorgen als we dat horen.
    Maar gelukkig heb ik begrepen dat je je weer wat beter voelt.
    Heel veel knuffels en liefs,
    Tanti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Suid Afrika

Minor in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

04 December 2014

Time flies!

04 November 2014

Krekker dan Krek en liever dan lief!

20 Oktober 2014

Heaven and Hell

02 Oktober 2014

Dream, Settle down, Learn and Do!

18 September 2014

eerste week en eerste stagedagen
Maud

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 6758

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 29 December 2014

Suid Afrika

Landen bezocht: